måndag 21 april 2014

Sååå flitig...

... känner jag mig!
Inte bara har jag ork och lust till att få till bra träningar med Kalle, utan dessutom att fixa och pyssla i trädgården igen! Jag som i hela mitt liv älskat mornar, men haft svårt under de sista två åren för detta, har faktiskt nu också kunnat komma igång igen så dags på dagen! Solen värmer så lagom och gott nu, vilket gör underverk! Det är härligt underbart!

Drog iväg till klubben, och satte upp en bana. En träningsbana med lite snarlika moment men ändå med variation.
En bana där min utmaning var att jag verkligen behövde tänka på höger - vänster och där momenten kom rätt tight.
Inte så varmt som under gårdagen men jag tog ändå fram "motiveringsrösten" från igår, för att skapa en bra förväntan. Kalle svarade upp fint, men själv hade jag väl en och annan felkoppling, mellan hjärna och utförande... hm... så där får jag skärpa till mig en del... Övning ger färdighet, hoppas jag.


Raka, fina positioner med bra följsamhet. Snabba utförande när så krävdes, och med en bra fokusering där mitt kommando direkt åtföljdes av rätt beteende på de stationära momenten!

Körde banan i både normalt och långsamt tempo, samt också att den gjordes i högerhandling. Valde att inte köra i språngmarsch, för att spara mitt knä.
I frontmomenten, som byter om till vänsterhandling fick Kalle snabbt göra ett byte mellan momenten för att åter igen hamna i högerhandling. Vilket trots kort avstånd ändå fungerade kanon. Lite improvisation, alltså.

Vi hade också lite skoj med hoppet och alternerade då med alla sätt att göra momenten.
Kalle fick även starta med att ligga innan han fick signalen  - och då bl. a. springa ikapp en frisbee som slängdes som belöning... det tyckte han var jättekul!

GLAD HUND = GLAD MATTE = ÄNNU GLADARE HUND = SUPERGLAD MATTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar