måndag 26 maj 2014

Bana...

... på Åhus BK, tillsammans med Monica och hennes tre jyckar!

Det blev en trevlig bana som de hade tävlat i, under helgen, på Olofströms BK.
Körde på som om det vore tävlingsdag för oss och det kändes bra.
Kalle fokuserade enkelt på uppgiften idag, och det enda jag själv kände var att han släppte lite i spiralen, men det var helt inom avståndet, enligt Monica. Däremot, så hade han med sina korta ben nästan satt sig, då han vände runt för att följa mig vid upplockandet av övningen "backa ifrån"! Monica trodde att det berodde på att jag gick för nära honom och att han inte kom runt... Det kan vara väldigt svårt att se på västgötaspetsarna eftersom de har en brödlimpa till kropp och väldigt korta ben. När jag provade igen, fick jag inte alls det resultatet... men något att tänka på hur upplocket ser ut så ingen domare tolkar det så.

Som på de flesta träningar går jag in och vänder på alla övningarna så att det blir även högerhandling.
Det som hände då var att Kalle började gå lite långt fram idag, och han var väldigt på hugget... vilket gjorde att det var betydligt svårare att vända. Men det är bättre att han är där än bakom... lite belöning i sista rundan vid rätt ställe för att få lön gjorde att det blev bra!
Extra glad blev jag över hans arbete i "backa ifrån"!

Tack för idag Monica!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar