lördag 23 augusti 2014

Kalle orkar inte riktigt ännu...

... men jag är så otroligt nöjd!


De fina vinsterna, efter att ha blivit 1 placerad, med våra 98 poäng.
En bra och "luftig" bana som Gunnel Persson designat, där man fick röra på sig mellan momenten. Vilket jag gillar. Det är lätt att få in en rytm och det känns alltid kul att jobba i en sådan.

Vi hade startnummer 21, och tog det väldigt lugnt mot vad vi brukar göra. Kalle startade upp sin träning igen den 11 augusti, och han är fortfarande inte riktigt tillbaka i sin ork eller fokus. Främst märker jag det på att han blir lite trött i huvudet!
Vid "backandet ifrån" så märktes det att han inte har byggt tillräckligt med muskler i bakkärran, magen och ryggen för där orkade han inte riktigt ha styrkan att backa i motlut. Rumpan blev då lite låg...
När vi kom vid näst sista momentet så märktes det att luften, liksom lite gick ur honom och han stängde ner hjärnan, så då ville han istället vända med istället för "helt om båda"!

Bra var;
  • Att jag kände mig riktigt lugn och samlad. Inget "kill i magen", bara full koncentration och lugn!Tanken var ju att vi bara skulle lufta oss. Kalle är inte ännu i form, så det ska vi jobba vidare på, så klart! Fler "mucklor" och mer ork ska vi väl hinna bygga innan SM.
  • Kalle kunde koncentrera sig faktiskt väldigt bra och inte släppa mig när vi jobbade, trots störningarna.
  • Det kändes som om han verkligen gjorde sin del av jobbet. Så stor stjärna i kanten till honom.
  • Jag skötte mig också bra. Hade rätt fotarbete, ingen otydlig handling, rätt röstkommandon mm.
Många hade oturen att få gå i riktigt busregnoväder, men vi klarade oss undan detta. Blött på marken var det förstås, men det märktes inte på Kalle.
Han var så klart riktigt trött när vi kommit i mål, tog en liten vilostund innan han ville tjäna lite extra lön, som sig bör. Vad kan man då hitta på, tänkte den lille kortbente vätten... jo, "backa ifrån"... så det bjöd han stolt på, felfritt... Älskade, lilla, goa hunnen min!!

Tack till alla, som bekymrat, frågade hur det var med min lilla vän. Så tråkigt, att många av er fick tävla i ett sådant busväder!
Men riktigt duktiga hundar har ni och som de kämpade ute på plan för att utföra allt ni önskade! Bra gjort!

Stort tack, till Osby BK. för ännu en trevlig tävlingsdag hos er! Kalle tackar också, för de fina priserna han fick.


4 kommentarer:

  1. Grattis till de stora framsteg som kommit efter det stora bakslaget med anaplasma.
    Team Kallerina i mitt hjärta <3

    SvaraRadera
  2. Skönt att läsa att ni är på gång! Håller tummarna att Kalle blir starkare för var dag som går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack! Det har tagit en hel del på hans ork i huvudet märker jag. På tävlingen blev det extra tydligt.
      Vi stressar inte på träningen utan ha s välbefinnande är viktigast. Men jag vet ju att han tycker det är värt mycket... lön vill han absolut ha....skratt...

      Radera