fredag 10 april 2015

Hur går det egentligen för oss?!?

Ja, det undrar jag minsann också...

Det har mest varit sporadisk träning. Jag har alltså försökt att fånga de tillfällena som har dykt upp för att få till en träning. Säkert inte den bästa strategin!

Igår hade vi riktigt många stunder under träningen som jag skulle klassa som - bör bli mycket bättre!!! Fast tänker jag efter, så var det flera saker som var mycket bra också. Alltså en träning som var lite som en berg och dalbana.
Funderat, så klart på vad som hände och varför, samt när det blev som det blev. Det var säkert flera saker som gjorde att Kalle och jag inte riktigt hade samma mål i sikte hela tiden när vi nu mest har varit med varandra.
1. Kalle hade varit medhjälpare både under måndagens och onsdagens kurs. Under onsdagen fick han faktiskt jobba riktigt hårt också. Lite trött i huvudet, kanske.
2. Solen stod högt på himlen och det var lite för mycket värme för att Kalle ska trivas.
3. Flera störningar i form av klickande och tjoande som drog hans blick dit.
4. Plattformar med ett underlag som han inte kände sig riktigt bekväm på.

Banträning idag. Ensamma och i lugn och ro körde vi denna mycket roliga bana.
Det blev ett upplägg där Kalle efter promenaden fick gå in i banan utan att vi hade någon  uppvärmningsträning.

Första rundan, så släppte han föremålet lite för tidigt innan jag önskade, så det blev upprepning. Kalle hade bra fokus och lyssnade bra på mina arbetsförslag. Även utförandet på övningarna och precisionen satt bra. Lite för ivrig blev han på 412-båda höger, där han svängde ut och gick i skylten.
Honnör 1 - fick bli stå framför.
Andra rundan, direkt efter, blev rätt okej. Känslan bra, lyssnade bra, utförande också. Trots att solen nu började visa sig. Något pip, ifrån honom vid andra hindret. Honnör 2 - framför, ligg.
Tredje rundan, så började vi i högerhandling istället och bytte dessutom i banan så att vi fick göra allt som varit med vänsterhandling istället mot högerhandling. Så blev det helt plötsligt en ny bana, för Kalle! Annars räknar han ut saker och tings utförande så detta gjorde att han kändes väldigt fräsch.
Så nöjd med denna rundan och hans arbetsinsats. Honnör 3 - framför, sitt.

Lite jackpottbelöning, med massor av lek med allt möjligt blev det en stund. Även lite mys med paus för att bättra på vattenbalansen i kroppen.


Har också börjat kolla hur mycket kraft han använder sig av i backandet så vi har provat att några gånger att backa uppför A-hindret. Riktigt rakt och bra såg det ut under dagens backande.
Byggde också en högre plattform som han fick backa på, vilket han först trodde att jag inte var klok, när jag fick för mig att detta skulle gå, men efter lite snack så gjorde han lite goda försök som slutade med att det såg riktigt bra ut. Kalle vill och kan visst då, bara han vågar.

Snygg-Kalle, då vi pausade i tisdags.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar